Hét informatieplatform over cloudoplossing en -bedrijven

Contact

AcceptEmail: Bouwen aan je merk terwijl de klant de rekening betaalt

AcceptEmail: Bouwen aan je merk terwijl de klant de rekening betaalt
23 March 2017 13:50 uur

Een ijzersterke merkreputatie, welk bedrijf wil dat nu niet? Het eerste waar je waarschijnlijk aan denkt, zijn een betrouwbaar product en een toegewijde customer care afdeling. Maar denk eens verder. Wij verwachten dat het saaie proces van facturen sturen dé onderscheidende factor gaat worden qua merkbouw.

We noemen dit Billing 2020; de verzamelnaam voor alle kennis en kunde rondom digitaal rekeningen versturen en betalen. Het verwijst naar het jaar 2020, en naar het hebben van helder zicht. De papieren factuur sterft de komende jaren snel uit. Vanaf 2019 zal geen enkele Nederlander meer papieren acceptgiro’s ontvangen, zo hebben de banken afgesproken. Ook de grootste incassant van dit land, de Belastingdienst, faseert de komende vijf jaar zijn bekende blauwe enveloppen uit. Rekeningen worden digitaal gestuurd; naar elk device – mobiel, tablet, desktop, smart watch; wat dan ook. En naar elk platform – email, sms, social media, chat apps; waar dan ook. Daarbinnen blijft email het dominante platform. Anders dan sommige thought leaders roepen, is email niet dood en zijn er ook geen tekenen dat er verval is ingezet. In 2015 gebruikte 85% van alle Nederlanders van 12 jaar en ouder email, terwijl ‘maar’ 56% social media benutte. Bron: platformelfa.nl 23-3-17 Lees verder>>>>

  • Nederland ICT
  • ISPConnect