Hét informatieplatform over cloudoplossing en -bedrijven

Contact

‘Werken met data steeds meer mensenmanagement en creativiteit’

‘Werken met data steeds meer mensenmanagement en creativiteit’
18 December 2017 13:32 uur

Omdat datadiensten steeds belangrijker worden, rolt Dentsu Aegis Network het datalabel DAN DNA in meer landen uit. Dat doet het netwerk aan de hand van de blauwdruk uit Nederland. Oprichter Walter Flaat over zijn ervaringen en nieuwe uitdagingen in de markt: “Werken met data betekent vooral dat je slimme koppen bij elkaar brengt.”

Afgelopen jaar zou een fase aanbreken van volwassenheid. Prediken over het belang van data zou dan tot het verleden behoren. ‘Data Science’ ging aansluiting vinden bij andere disciplines in de organisatie. Tot zover de voorspelling. Is het ook uitgekomen? Dat gedachtegoed is inderdaad wel geland, vertelt Walter Flaat – oprichter van het Nederlandse DAN DNA. Tegelijkertijd wijkt de praktijk nog wel af.

‘Data blijven vaag’

Als kersverse Chief Data Officer van het overkoepelende Dentsu Aegis netwerk is hij niet meer alleen betrokken bij de datadiensten in eigen land. Na Italië, Turkije, Denemarken en Noorwegen gaat DAN DNA namelijk in zeker nog drie nieuwe landen van start. In elk van die landen ziet hij nog hetzelfde als toen hij drie jaar terug DNA oprichtte: “Data blijft een vaag concept. Dat is nu misschien nog wel erger dan toen. Veel bedrijven zijn er goed mee bezig, maar ze realiseren zich ook nog niet alles te benutten. Zo’n inzicht maakt het verleidelijk om voor de ‘next big thing’ te kiezen.” Bron: emerce.nl 18-12-17 Lees verder>>>>

  • Nederland ICT
  • ISPConnect