Hét informatieplatform over cloudoplossing en -bedrijven

Contact

Automotive specialist Magna kiest voor SAP Cloud

Automotive specialist Magna kiest voor SAP Cloud
15 July 2019 06:57 uur

Autoleverancier Magna International heeft zijn processen gestroomlijnd met SAP S/4HANA Cloud. Daarbij zijn datacenters gecentraliseerd en afscheid genomen van hardwareDe verzameling aan apparatuur waarop software is ge�nstalleerd om automatiseringsdiensten aan gebruikers te kunnen bieden waardoor er meer tijd over is voor het uitvoeren van innovaties. Dit zegt Kurt Siegl, Vice President Manufacturing Solutions bij Magna International. Hij deelde zijn ervaringen als spreker met andere IT-beslissers tijdens de SAP Sapphire Now 2019 conferentie in Orlando.

Magna International levert auto onderdelen en produceert ook zelf auto’s. De Fortune Global 500 Company is ontstaan in Canada en is vandaag de dag de grootste fabrikant van auto-onderdelen in Noord-Amerika en een van de grootste bedrijven in Canada. De operationele groepen omvatten Magna Steyr, Magna Powertrain, Magna Exteriors, Magna Seating, Magna Closures, Magna Mirrors, Magna Electronics en Cosma International. Vandaag heeft Magna International rond 340 locaties wereldwijd met een omzet van meer dan 42 miljard dollar. Magna heeft meer dan 175.000 medewerkers in dienst.

Als fabrikant van voertuigonderdelen staat Magna International midden in de inkoopindustrie. Niet alleen moet het de artikelen aanschaffen die het nodig heeft om zijn producten te maken, het moet ook de voltooide onderdelen aan de voertuigfabrikanten leveren. Het bedrijf heeft zich ontwikkeld tot een innovatieve automotive supply chain specialist. Hierbij gebruikt Magna onder andere SAP softwareComputerprogrammatuur ge�nstalleerd op onderliggende apparatuur om automatiseringsdiensten aan gebruikers te kunnen bieden. Siegl: “Magna is al lange tijd een gebruikerEen persoon of een apparaat dat gebruik maakt van automatiseringsdiensten van SAP softwareComputerprogrammatuur ge�nstalleerd op onderliggende apparatuur om automatiseringsdiensten aan gebruikers te kunnen bieden en services. Dit wordt ondersteund dor een shared service center (ssc) waar vijfhonderd medewerkers werken. Hierbij neemt Magna een vooruitstrevende rol in om nieuwe technologie te omhelzen. We zijn tenslotte een technologie bedrijf, dat zit in ons DNA.”

Uitdaging

De visie om snel gebruiken te maken van technologie die Magna helpt in zijn business werd vorig jaar toegepast toen het bedrijf zijn IT verder wilde gaan stroomlijnen. Dat was een uitdaging die Siegl en zijn team graag aanpakt: Er waren vijf verschillende systemen in alle regio’s met verschillende processen en inefficiënties. Magna wilde net als veel andere organisaties de stap maken van CAPEX naar OPEX. Hierbij streeft Magna naar een lagere TCO door zijn hardwareDe verzameling aan apparatuur waarop software is ge�nstalleerd om automatiseringsdiensten aan gebruikers te kunnen bieden gerelateerde infrastructuur te elimineren waarbij meer middelen beschikbaar komen voor het ERPEnterprise Resource Planning. Vaak complexe computerprogrammatuur waarin volledige bedrijfsprocessen zijn vastgelegd en informatie benodigd om bedrijfsprocessen te kunnen uitvoeren wordt vastgelegd en verwerkt. onderhoud en services. “De public cloudPublieke Cloud. De Cloud Computing dienst waarbij de Cloud Service zijn ingericht op ��n hardware en software platform (vaak van een grote (wereldwijde) aanbieder) en gebruikt worden door meerdere gebruikers van meerdere organisaties leek hierbij de beste oplossing”, aldus Siegl. Bron: dutchitchannel.nl 13-7-19 Lees verder>>>>

  • Nederland ICT