Hét informatieplatform over cloudoplossing en -bedrijven

Contact

Groeiende datastroom vergroot belang ICT voor bedrijven

Groeiende datastroom vergroot belang ICT voor bedrijven
09 May 2019 12:28 uur

Voor een ICT-dienstverlener geldt momenteel: never a dull moment. De ontwikkelingen gaan razendsnel en ondernemers willen die het liefst gisteren geïmplementeerd zien in hun bedrijf. De datastroom zwelt aan en degene die deze het best weet te benutten, slaat een belangrijke concurrentieslag. “Informatie over bijvoorbeeld aantal orders en omloopsnelheid van producten kan ondernemers helpen de juiste beslissingen te nemen.”

Aan het woord is Peter van den Bos, die begin jaren 90 van de vorige eeuw de IT inrolde en de opkomst van pc’s, netwerken en internetEen zeer groot openbaar netwerk van samenwerkende computers, vaak verward met het World Wide Web (www) van dichtbij meemaakte. Na een functie als systeembeheerder vervulde hij een meer commerciële rol bij een kantoorspecialist, waar klantgerichtheid en kwaliteit hoog in het vaandel stonden. Vorig jaar maart nam hij Locosoft in Heeten over, qua cultuur een feest der herkenning. “Het bedrijf heeft hele hechte klantrelaties, dat spreekt me erg aan. Want uiteindelijk draait het allemaal om de klant. Die willen we ontzorgen met onze producten rond het beheer van systemen en netwerken, zodat ze probleemloos gebruik kunnen maken van hun IT-faciliteiten.” Daarnaast ontwikkelt Locosoft softwareComputerprogrammatuur ge�nstalleerd op onderliggende apparatuur om automatiseringsdiensten aan gebruikers te kunnen bieden op maat om processen van bedrijven te helpen automatiseren. Het bedrijf richt zich daarbij hoofdzakelijk op het mkb in de regio en heeft veel klanten in de techniek, bouw en maakindustrie.

Strategische samenwerking met klanten is zonder meer belangrijk, stelt Van den Bos. “We willen over de schouder van de klant meekijken. Zien waar hij met zijn bedrijf naartoe wil en adviseren over wat daar qua ICT bij past”, zegt hij. “Dat is niet eenvoudig en bovendien een continu proces. Bij de grotere bedrijven zitten we soms wekelijks om tafel. Er gebeurt zo veel op ICT-gebied en klanten willen oplossingen liever gisteren dan morgen geïmplementeerd zien.” Webontwikkeling is een andere dienst van Locosoft, waaronder websites, portals en webshops. “Dat doen we bijvoorbeeld voor groothandels, die het aantal orders zien groeien, net als het aantal handelingen dat ze daaraan willen koppelen. Dus is de vraag aan ons elke stap zo goed mogelijk te automatiseren en zo efficiënt mogelijk in te richten. Dat betekent dat er zo min mogelijk mensen aan te pas komen en dat de klant zo goed mogelijk wordt geïnformeerd over bijvoorbeeld de beschikbaarheid en de levertijd van een product.”

Opmars cloudtechnologie
Een ander onderscheidend kenmerk van Locosoft is de aanwezige kennis en kunde in huis. “We hebben experts op verschillende gebieden, die weten wat er nodig is om een en ander technisch te implementeren. De klant krijgt bovendien direct de juiste specialist aan de lijn om zijn probleem op te lossen”, aldus Van den Bos, die kan putten uit 25 jaar ervaring met klantbezoeken in de regio. “Doorgaans herken je problemen en heb je een pasklare oplossing. Maar als het voor die klant niet werkt, adviseren we ook om het niet te doen.” Inmiddels telt Locosoft zo’n vijftien medewerkers. Bron: driestedenbusiness.nl 9-5-19 Lees verder>>>>

  • Nederland ICT