Hét informatieplatform over cloudoplossing en -bedrijven

Contact

Teleperformance kiest voor contactcenteroplossing Cloud Contact

Teleperformance kiest voor contactcenteroplossing Cloud Contact
02 May 2018 20:13 uur

Teleperformance, wereldwijd marktleider in de outsourcing van omnichannel klantcontact en contactcenterdiensten, gaat in de Benelux haar klantcontact afhandelen met de oplossing van Cloud Contact. Daartoe hebben beide partijen onlangs een overeenkomst getekend. Teleperformance was al langere tijd op zoek naar een platform dat alle denkbare klantcontactkanalen integreert om zo de eindklant een goede omnichannel beleving te kunnen bieden. Na een uitvoerig onderzoek onder verschillende leveranciers, kwam Cloud Contact daarbij uiteindelijk als beste uit de bus.

Klant is altijd online

“In een wereld waarin iedereen online is, zorgt één slechte ervaring ervoor dat kopers heel snel van merk kunnen switchen. Met dat in het achterhoofd zijn wij zo’n acht maanden geleden een zoektocht gestart naar een nieuw platform”, zegt Paul Joustra, CX Improvement Manager van Teleperformance.

Belangrijkste vraag daarbij was hoe Teleperformance de huidige single channel oplossingen kon migreren naar één centraal omnichannel platform, waarop alle kanalen geïntegreerd zijn. Verder moest het platform voldoen aan de huidige privacywetgeving en eenvoudig toegang bieden voor toekomstige kanalen & diensten, zoals messaging, een virtual assistant en het centraal opslaan van data ten behoeve van data science. Flexibiliteit in kanalen is erg belangrijk, omdat uit eigen onderzoek van Teleperformance blijkt dat 94% van de klanten minimaal één digitaal kanaal gebruikt en het aantal telefoongesprekken in rap tempo afneemt”, aldus Joustra. Bron: pegamento.nl 5-2-18 Lees verder>>>>

  • Nederland ICT