Hét informatieplatform over cloudoplossing en -bedrijven

Contact

Document Management

Bij Document Management (DMS, Document Management Systems) gaat de automatiseringHet principe en proces waarbij gegevens via computers en software op een automatische wijze worden verwerkt, opgeslagen en beschikbaar gesteld aan de gebruiker verder dan het inscannen en per e-mail versturen van, bijvoorbeeld, een factuur alleen. Document Management omvat het geheel aan maatregelen om documentstromen en de vastlegging van documenten binnen een organisatie te beheren en te beheersen. Met de opkomst van multifunctionele printers, dus printers die ook kunnen scannen, faxen en e-mailen, is Document Management in de jaren 90 van de vorige eeuw sterk gegroeid. Vandaag de dag hangen veel van dit soort multifunctionals aan het internetEen zeer groot openbaar netwerk van samenwerkende computers, vaak verward met het World Wide Web (www) en dat maakt de weg voor cloud gebaseerde Document Management oplossingen vrij.

Het beheren van documenten en documentstromen gaat in de moderne tijd nagenoeg naadloos over in het beheren van informatie en informatiestromen. Document Management Systemen verworden daarmee langzaam tot Content Management Systemen (CMS) om de informatie te beheren en beheersen. Een voorbeeld van een cloud gebaseerd CMS dat vanuit de Document Management gedachte is ontstaan is Alfresco.com.

Definities

  • Nederland ICT